Trzy razy więcej wsparcia dla lokalnych projektów!
Na potrzeby programu Polska została podzielona na mikroregiony, w obrębie których organizacje mogą rywalizować o wsparcie finansowe swoich działań. Zasady programu nie ulegają zmianie - w każdym z regionów dofinansowanie w wysokości 5 000 zł, 3 000 zł lub 1 000 zł otrzymają trzy inicjatywy społeczne. Pomysł na lokalne działania można zgłaszać za pomocą formularza dostępnego na stronie www.tesco.pl/pomagamy od 1 do 29 kwietnia 2019 roku.
Do programu może zgłosić się każdy - zarówno organizacja pozarządowa, spółdzielnia socjalna, instytucja publiczna, jak i grupa mieszkańców, która aktywnie działa w lokalnej społeczności może zgłosić pomysł na projekt na rzecz własnej okolicy. Zgłaszane projekty są bardzo autentyczne, ich tematyka bezpośrednio odpowiada na potrzeby danego regionu. Inicjatywy mogą dotyczyć edukacji dzieci i młodzieży, promocji zdrowego stylu życia, odświeżenia przestrzeni miejskich, aktywizacji osób starszych, działań na rzecz zwierząt i środowiska naturalnego, pielęgnowania lokalnych tradycji lub innych obszarów, na które mieszkańcy chcą mieć większy wpływ.
Od 2016, wraz z Tesco, wsparliśmy aż 1 190 projektów społecznych. Ogromne zaangażowanie mieszkańców i naszych klientów to dowód na to, że program jest najlepszą odpowiedzią na stale rosnącą wśród Polaków potrzebę współdecydowania o swoim najbliższym otoczeniu. Wsparcie podczas programu jest ogromne, widać to na przykładzie głosów oddanych w ciągu wszystkich pięciu edycji – 26 746 271. Liczby mówią same za siebie, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem. Dziękujemy, że jesteście z nami! – podkreśla Katarzyna Michalska-Miszczyk, Prezes Fundacji Tesco.
Więcej informacji o programie znajduje się na stronie internetowej.
Razem możemy więcej!
Tesco, jako międzynarodowa sieć handlowa, realizując program „Decydujesz, pomagamy” wspiera lokalnych aktywistów poprzez przekazywanie grantów na zgłaszane przez nich projekty, dotyczące poprawy ich najbliższego otoczenia. Wokół programu skupione są 4 kraje Europy Środkowej: Czechy, Polska, Słowacja oraz Węgry. Prowadzone przez firmę działania skupiają się na wdrażaniu zmian w obszarach, które mają znaczenie dla klientów, pracowników Tesco, oraz lokalnych społeczności. Pomagając lokalnie, Tesco kreuje realne zmiany w skali globalnej.
Partner strategiczny: Fundacja Tesco. Partner merytoryczny: Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”.
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych, funkcjonującą na polskim rynku od 1995 roku. Struktura sieci składa się na 380 sklepów – od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia około 20 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne – „Od uprawy do potrawy”, promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych takich jak program „Decydujesz, pomagamy”, zbiórki żywności dla potrzebujących czy walka z marnowaniem żywności nie tylko w ramach własnej sieci, ale w całym łańcuchu dostaw.
Więcej informacji: www.tesco.pl.
Fundacja Tesco powstała z inicjatywy Tesco Polska w 2012 roku jako kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego i długofalowych działań charytatywnych realizowanych przez firmę Tesco. Celem działania Fundacji jest wspieranie wartościowych inicjatyw i projektów społecznych, ukierunkowanych na pomoc dzieciom i młodzieży oraz integracje i zaangażowanie na rzecz wspólnego dobra społeczności lokalnych. Fundacja realizuje programy pomocowe w obszarach związanych z pomocą społeczną, edukacją i ochroną zdrowia.
Więcej informacji: www.fundacjatesco.pl.
Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” powstała, aby rzetelnie i krytycznie opisywać wyzwania dotyczące życia społecznego w Polsce. Opracowuje i upowszechnia innowacyjne rozwiązania, które mogą pomóc sprostać tym wyzwaniom. Szuka ich, łącząc perspektywę badaczy-akademików i aktywistów społecznych oraz podejmując działania koncentrujące się na kluczowych zagadnieniach: rozwoju wspólnot lokalnych, innowacjach społecznych, wolontariacie oraz partycypacji obywatelskiej. Więcej informacji: www.stocznia.org.pl.
Kontakt dla mediów:
Joanna Żołnierska
e-mail: j.zolnierska@gardenofwords.pl
tel. +48 22 829 85 72 w. 63
tel. kom. +48 512 352 178