Komunikacja na Facebooku potrzebuje pomysłu i kreatywności. Inaczej zmieni się w ciąg jednolitych i nierzadko nużących postów. Jeśli chcesz ustrzec profil swojej organizacji przed tą chorobą, skorzystaj z zaproszenia na szkolenie „NGO w Social Mediach”, które odbędzie się 25-26 maja 2018 w Centrum Organizacji Pozarządowych w Elblągu.

Metoda szkoleniowa:
Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu i warsztatów. Uczestnicy będą poznawać teorie, a następnie testować je w praktyce, pracując samodzielnie i w grupach, omawiając je razem z prowadzącym.

Do udziału w szkoleniu niezbędny jest laptop oraz uprawnienia administracyjne do profilu organizacji na Facebooku.

Zakres tematyczny:

Trener:
Szkolenie poprowadzi Michał Pawłowski - od kilku lat realizuje kampanie reklamowe w Mediach Społecznościowych. Pracował z małymi lokalnymi firmami, jaki i dużymi markami takimi jak Reebok, L’oreal, Pracuj.pl czy Blacka Red White. Z pasji zaangażowany w działalność organizacji pozarządowych, od 4 lat działa w Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, której obecnie jest prezesem. Poprzednio związany był z Fundacją Humanity in Action oraz Stowarzyszeniem Elbląg Europa.

Program:

DZIEŃ I

Godzina

Temat

09:00 – 10:30

Promocja NGO w Mediach Społecznościowych
 - jak to ugryźć?

  1. Poznanie uczestników.
  2. Jak organizacje pozarządowe wykorzystały Media Społecznościowe do promocji i odniosły sukces promocyjny.
  3. Klika słów o Facebooku, jak zmieniał się przez ostanie lata, dlaczego mimo tylu lat istnienia jest dalej popularny i ciągle przybywa na nim użytkowników.
  4. Jak jest potencjał Facebooka dla NGO?
  5. Poznanie oczekiwań uczestników dotyczących szkolenia.
  6. Poznanie planu szkolenia.

10:30 – 10:45

Przerwa

10:45 – 12:15

Jak odnaleźć się w oceanie możliwości na Facebooku
i skutecznie wykorzystać Facebook do działań promocyjnych.

  1. Strona na Facebooku - funkcje z poziomu administratora - narzędzia jakie daje nam Facebook.
  2. Komunikacja z lokalną społecznością za pomocą Facebooka.
    1. Określenie grup docelowych (jakie informacje warto wziąć pod uwagę) - tworzenie person.
    2. Post jako komunikat - jakimi formami możemy komunikować się z odbiorcami na FB.
    3. Jakie treści warto publikować - skąd czerpać pomysły, by nasz profil nie był nudny.
  3. Jakie treści możemy publikować na Facebooku w naszej organizacji.

12:15 – 12:30

Przerwa

12:30 – 14:00

Dobry komunikat to skuteczny komunikat.

  1. Omówienie warsztatu z poprzedniej części.
  2. Zasady dobrze skonstruowanego postu - o czym należy pamiętać, na co uważać.
  3. Co zrobić, by posty lepiej się wyświetlały i były lepiej zauważalne, co zapewni nam lepsze zasięgi na Facebooku, algorytmy na Facebooku.
  4. Tworzenie postu - uczestnicy losują kartki z informacją o jakiej mają poinformować daną społeczność. Tworzą propozycję postu, jak daną informację przedstawić na FB.
  5. Omówienie zadania.

14:00 – 14:30

Przerwa

14:30 – 16:00

Planuj swoje działania!

  1. Planowanie publikacji w Mediach Społecznościowych. 
  2. Jak działać w dynamicznym świecie Internetu.
  3. Jak zaplanować publikację w ciągu danego dnia - odpowiedni czas publikacji - jak stworzyć plan na tydzień i miesiąc.
  4. Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.

16:00

Zakończenie szkolenia

 

DZIEŃ II

Godzina

Temat

09:00 – 10:30

Cechy dobrego Administratora strony na Facebooku
- o czym należy pamiętać, na co uważać.

  1. Przypomnienie pierwszego dnia szkolenia oraz odpowiedzi na pytania, które pojawiły się po pierwszym dniu.
  2. Monitorowanie strony na Facebooku - o czym musi pamiętać administrator strony.
  3. Jakich błędów nie popełniać, na co warto uważać.
  4. Najnowsze trendy, nowości z ostatniego roku i planowane zmiany na Facebooku.

10:30 – 10:45

Przerwa

10:45 – 12:15

Zadbaj o społeczność, którą już zyskałeś!

  1. Grupy na Facebooku - jak je prowadzić i wykorzystać ich możliwości.
  2. Wydarzenia na Facebooku - planowanie mini kampanii na FB.
  3. Aktywacje dla fanów - np. Konkursy.
  4. Przydatne narzędzia, które ułatwią pracę na FB.

12:15 – 12:30

Przerwa

12:30 – 14:00

Dlaczego, FB wprowadził płatne reklamy na Facebooku
i jaka to będzie wyglądać w przyszłości.

  1. Reklamy - podstawy realizacji kampanii reklamowej.
  2. Jak zaplanować działania reklamowe i wykorzystać odpowiednio budżet, który mamy w projekcie na działania reklamowe.

14:00 – 14:30

Przerwa

14:30 – 16:00

Szkolenie i co dalej?

  1. Podsumowanie szkolenia i nabytych umiejętności.
  2. Bądź na bieżąco - gdzie i jak pogłębiać wiedzę na temat promocji w Mediów Społecznościowych.
  3. Pytania.

16:00

Zakończenie szkolenia

 

 

Zgłoszenie:
Udział w szkoleniu należy zgłaszać do 21 maja 2018 (poniedziałek) wypełniając formularz.
 

Organizator zapewnia uczestnikom napoje oraz słodki poczęstunek (bez obiadu).

 

Wysyłając formularz zgłoszenia kandydat zobowiązuje się do uczestnictwa w szkoleniu w pełnym wymiarze godzin. Nie pojawienie się na szkoleniu osoby zakwalifikowanej, bez uprzedniej informacji o niemożności przybycia, skutkować będzie tym, że kandydat na kolejne szkolenie będzie brany pod uwagę jako ostatni.