Trio Ambassador to troje młodych ludzi, którzy poznali się podczas studiów w Conservatorio della Svizzera italiana w Lugano. W niedzielę, 31 lipca, będzie można ich usłyszeć w Bażantarni w ramach XIX Letniego Salonu Muzycznego.

Trio Ambassador  tworzą Momir Novakovic -  serbski akordeonista, Maristella Patuzzi – szwajcarsko-włoska skrzypaczka i Barbara Misiewicz – polska, elbląska - wiolonczelistka. To troje młodych ludzi, którzy poznali się podczas studiów w Conservatorio della Svizzera italiana w Lugano (Szwajcaria).
Trio ma swoją bazę w Szwajcarii, gdzie w 2011 roku otrzymało nagrodę „Ambassador Club Lugano 2011”, i skąd grupa wzięła swoją nazwę.
Koncertowali  między innymi na Spotkaniach Muzycznych w Morcote, Ceresio Estate, Concerts in San Martino, Ticino Musica, na rozdaniu nagród „Youth in Science” na Uniwersytecie Włoskiej Szwajcarii w Lugano, na Uniwersytecie w Luzern i w „Rolex Learning Center”  w Lausanne. Występowali też   w Niemczech (dla Bugari Armando), we Włoszech (Stowarzyszenie Koncertów w Mediolanie), we Francji i w Serbii, gdzie zagrali dla Księżniczki Jugosławii - Elizabeth.


 „Trio Ambassador” współpracuje z kilkoma kompozytorami, którzy specjalnie dla nich komponują, a zespół tworzą:

Momir Novakovic - urodził się w Loznicy w Serbii, gdzie w wieku 9 lat zaczął grać na akordeonie, a po 3 latach na bajanie. Ukończył z najlepszymi wynikami jedną z najbardziej prestiżowych serbskich szkół akordeonu – Szkołę Muzyczną Kragujevac, gdzie uczył się u prof. Miljana Bjeletica, a następnie studiował w klasie Maestro Lesława Sikorskiego (Polska) w Conservatorio della Svizzera w Lugano (Szwajcaria). Swoje umiejętności doskonalił również pod kierunkiem prof. Jurija Szyszkina (Rosja), prof. Mika Väyrynena (Finlandia) i prof. Radomira Tomica (Serbia). Brał udział w wielu krajowych i międzynarodowych konkursach i wygrał większość z nich. Najważniejsze z nich to: Międzynarodowy „Star Ways” w Kragujevac w Serbii, konkurs Republiki Serbii, Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy w Belgradzie oraz „Cita di Castelfidaro” we Włoszech. W 2008 roku zdobył „CIA Coupe Mondiale” w Glasgow.


Maristella Patuzzi edukację muzyczną rozpoczęła mając cztery lata, ucząc się gry na skrzypcach i fortepianie.  Mając siedemnaście, lat uzyskuje  dyplom z wyróżnieniem w klasie skrzypiec w Konserwatorium Giuseppe Verdiego w Mediolanie, pod kierownictwem Roberto Valtancoli, a przy wsparciu Fundacji Ambrosoli Pierino w Zurychu.  Swoje umiejętności doskonaliła m.in. u Susanne Holm i Massimo Quarta. W  2005 roku uzyskała stypendium w klasie Miriam Fried na Indiana University, Bloomington, gdzie od 2006 roku, studiowała pod kierunkiem Marka Kaplana.  W 2009 roku studiowała u Siergieja Krilova, a w 2011 w Konserwatorium włoskim w Szwajcarii, pod kierunkiem Carlo Chiarappa uzyskała tytuł Master of Arts w klasie skrzypiec. Mając zaledwie jedenaście lat, nagrała „Tzigane” Ravela dla włoskojęzycznej szwajcarskiej telewizji, a w 2000 roku nagrała dla Sony swoją pierwszą płytę - live . Od 2002 roku występowała jako solistka z różnymi orkiestrami, takimi jak Orkiestra Włoska w  Szwajcarii, Padwa i Wenecja Euganejska, Indiana University, z Orkiestrą Symfoniczną Adelphi Long Island w Nowym Jorku, z Orkiestrą Kameralną Lucerna, Mitteleuropa Orchestra "Lorenzo da Ponte" i Philharmonia Orchestra w Londynie.  W 2013 roku występowała i nagrała  premierowy Koncert na skrzypce i smyczki Manuela De Sica, Auditorium Paganiniego w Parmie, z orkiestrą Arturo Toscaniniego pod dyrekcją Flavio Emilio Scogna;  Koncert wydany w formie CD w 2014 roku przez Brilliant Classics.
W styczniu 2015 roku zostały opublikowane dwie  monograficzne płyty:  Brilliant Classics płyta poświęcona muzyce Blocha wykonywana w duecie z ojcem, Mario Patuzzi i rejestrowana w Auditorium CSR. Druga poświęcona Piazzolli,  zatytułowana "Intimamente Tango" nagrana  przez Decca (Universal Music) a wykonana wspólnie  z harfistką Floraleda Sacchi.  Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych. Występowała  na Progetto Martha Argerich, Międzynarodowego Festiwalu Rostropowicz w Baku, Les Classiques de Villars-sur-Ollon, Mito Settembre Musica w Mediolanie, Turynie, wspólnie z  Bergamo Quartet i Octobre Musical de Carthage. Obecnie gra na Stradivari Ex Bello 1687, a instrument pożyczył artystce prywatny kolekcjoner.

                                                                                                
Barbara Misiewicz urodziła się w Elblągu i tu rozpoczęła naukę w gry na wiolonczeli w klasie znakomitego pedagoga, prof. Olega Studnickiego w elbląskiej szkole muzycznej. Kolejnym etapem jej życia muzycznego były studia muzyczne na Royal Scottish Academy of Music and Drama w Glasgow,  gdzie uzyskała tytuł Bachelor of Music i Postgraduate Diploma w klasie profesora Johannesa Goritzkiego. Ukończyła też studia mistrzowskie w konserwatorium w Szwajcarii.
Minione lata przyniosły jej wiele sukcesów: nagrodę Ian D Watt I Dunbar Gerber w dziedzinie muzyki kameralnej, finał prestiżowego konkursu Governor’s Recital Prize Królewskiej Akademii, a także nagrodę w dziedzinie „najlepszy muzyk orkiestrowy” za rok 2007/ 2008. Została też zaproszona na festiwal wiolonczelowy Cello Biennale w Amsterdamie, gdzie zagrała przed Nathanielem Rosen (czołowy przedstawiciel gry wiolonczelowej w Stanach Zjednoczonych, uczy w Manhattan School of Music). Była solistką na otwarciu Kelvingrove Museum, uczęszczanym przez Królową Elżbietę II, jest regularnie zapraszana na Cantilena Festival na wyspie Islay, gdzie gra u boku profesorów z Akademii Królewskiej.
Młoda wiolonczelistka powiększała swoje umiejętności i doświadczenia bardzo aktywnie także poza Akademią, co przyniosło jej współpracę z Młodzieżową Orkiestrą Unii Europejskiej, a także z prestiżową brytyjską orkiestrą Britten Pears.  Ma już za sobą praktyki w profesjonalnych orkiestrach brytyjskich: The Scottish Ensemble, Scottish Opera, a także Royal Scottish National Orchestra.
Pojawiła się u boku amerykańskiego rapera Kanye Westa, grając w kwartecie smyczkowym przed ponad 100 tysięczną publicznością w największej sali koncertowej Szkocji - SECC. Zagrała na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Fringe w Edynburgu, a  następnie miała swój debiut solowy w Edynburgu, gdzie zagrała koncert wiolonczelowy Elgara. Przez kilka lat była też asystentką znakomitej argentyńskiej pianistki Marthy Argerich w ramach festiwalu muzycznego w Ticino (Szwajcaria).

Pomysł tego niekonwencjonalnego doboru instrumentów umożliwia proponowanie  publiczności bardzo różnorodnej muzyki od klasycznej do lekkiej, od Bacha do Piazzolli, poprzez Szostakowicza  i Gubaidulinę, a także od opery do ścieżek filmowych ważnych dzieł kina, a także muzyki folklorystycznej. W niedzielnym koncercie wysłuchamy zarówno sonatę a-moll Tomaso Albinoniego, “Lato” Antonio Vivaldiego  jak i kompozycje kompozycje własne czy ludowe rytmy bałkańskie.


W tym roku, z okazji jubileuszu 50-lecia Elbląskiego Towarzystwa Kulturalnego, patronatem honorowym objął Letni Salon Muzyczny Prezydent Elbląga Witold Wróblewski, a nasz projekt realizowany jest przy współudziale finansowym samorządu miasta Elbląg.

Wydarzenie ptaronatem medialnym objeli: Elbląska Gazeta Internetowa PortEl.pl; Elbląski Dziennik Internetowy info.elblag.pl; Dziennik Elbląski, Telewizja Elbląska. Współpraca redakcyjna: RMF Classic.

Na widzów czeka też po raz ostatni konkurs - niespodzianka związany z obchodami Roku Sienkiewiczowskiego a jak niespodzianka to i atrakcyjne nagrody.


Zapraszamy do muszli koncertowej w Bażantarni w niedzielę, 31 lipca 2016. Początek  koncertu: godz. 17.00.

WSTĘP WOLNY